Zarobki w Call Center

Wysokość wynagrodzenia pracownika Call Center jest zależna od kilku czynników, takich jak: miejsce pracy, doświadczenie zawodowe, rodzaj umowy, czy też po prostu ilość przepracowanych godzin. Większość firm stosuje system prowizyjny – czyli do podstawy wynagrodzenia zależnej od ilości przepracowanych godzin, dodawana jest prowizja za ilość sprzedanych usług, towarów, czy podpisanych umów.

W większości przypadków, zarobki konsultantów Call Center wahają się w granicach 1400-2200zł netto. Jednak oczywiście należy pamiętać o tym, że pensja może być wyższa po uzyskaniu przez pracownika dobrych efektów i przyznaniu prowizji. Sama podstawa wynagrodzenia jest ustalana na podstawie ilości przepracowanych godzin.

W Call Center najczęściej konsultanci zatrudniani są na podstawie umowy o pracę. Jest to dobre i korzystne rozwiązanie dla pracowników, gdyż umowa o pracę jest najbezpieczniejszą z umów. Jej zalety to przede wszystkim zagwarantowane minimalne wynagrodzenie, ochrona dzięki kodeksowi pracy, prawo do urlopów, czy też odprowadzanie składek do ZUS przez pracodawcę.

Na wysokość zarobków wpływa także miejsce, w którym pracujemy. Wiadomo, że jedne województwa są bogatsze od innych i to w nich ludzie zarabiają więcej. Przykładowo w województwie śląskim płaca pracowników może być nawet o 400zł niższa niż w województwie mazowieckim. W Warszawie można zarobić o 450zł więcej niż w Łodzi. Wszystko zależy od regionu i od wynagrodzeń tam oferowanych.

Najlepsi pracownicy, których działania są najskuteczniejsze, w ciągu miesiąca potrafią zarobić nawet 8-10tys.zł. Wszystko jest zależne od odpowiedniej motywacji i doświadczenia. Rozmowy trzeba prowadzić poprawnie, szybko i przede wszystkim efektywnie.